PhDr. Vykoukalová Věra, Ph.D.
vera.vykoukalova
485354108
budova P, 1.NP č.1014
členka katedry
...

v LS 19/20 
středa 8:30 - 10:00
jinak po předchozí domluvě emailem

Vzdělání

2008–2013    doktorandské studium na UK Praha, obor primární pedagogika, ukončeno obhajobou dizertační práce na téma  Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specificky zaměřených úloh, školitel Doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc .
1986–1991    PedF UK Praha, Učitelství  všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2.a 3. stupeň škol, obor český jazyk-hudební výchova, ukončeno SZZ
2014- úspěšně uzavřeno rigorózní řízení

Pracovní  zařazení
od r. 2001        odborná asistentka na Katedře primárního vzdělávání FP TUL, výuka lingvistických
předmětů, manažerka výuky kurzů DVPP R1ST
1995 – 2001    středoškolská profesorka na Gymnáziu a SPgŠ Liberec, vyučovací předměty: český jazyk, jazykový seminář, hudební výchova, klavír

VYKOUKALOVÁ, V. 2015. Změny v pojetí práce s textem a rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků primární školy v České republice. In  Kraszevski, i. Pasko (ed). Cognitive and behavioral activity of children in educational research. Krakow 2015

VYKOUKALOVÁ, V. , WILDOVÁ, R. 2014. Rozvoj čtenářské gramotnosti v primární škole. UK Praha. 180 s. ISBN 978-80-7290-642-0.

VYKOUKALOVÁ, V. 2014. Možnosti rozvoje čtenářské gramotnosti u žáků 1. stupně a změny pohledu na práci s textem. In Dymokurský O., Kasper T. (eds) Vybrané praktické aspekty kurikulární reformy v českém vzdělávání. Brno ĆPdS. s. 135-145. ISBN 978-80-905245-2-1.

VYKOUKALOVÁ, V.: Rozvíjení čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ prostřednictvím úloh v učebnicích a pracovních sešitech. In Wildová, R. a kol.: Čtenářská gramotnost a podpora jejího rozvoje ve škole. Praha 2012. s. 64-89. ISBN 978-80-7290-579-9.

VYKOUKALOVÁ, V.; BÁRTOVÁ, M.; MAŇOUROVÁ, Z.; ŠVRČKOVÁ, M. Pracovní sešit I. k hodnocení čtenářské gramotnosti pro žáky 5. ročníků ZŠ (podzimní období). UK v Praze, 2012. 24 s. ISBN 978-80-7290-574-4.

VYKOUKALOVÁ, V.; BÁRTOVÁ, M.; MAŇOUROVÁ, Z.; ŠVRČKOVÁ, M. Pracovní sešity k hodnocení čtenářské gramotnosti – metodické pokyny pro učitele 4. ročníků ZŠ. 86 s. UK v Praze, 2012. ISBN 978-80-7290-570-6.

VYKOUKALOVÁ, V.: Rozvoj úrovně rovin ČG u žáků 1. stupně ZŠ. Příspěvek na mezinárodní konferenci „Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy“. Praha, 3-4. 11. 2011.

VYKOUKALOVÁ, V., KAHÁNEK, J., MAREŠOVÁ, B. Typy a úloha grafických symbolů v učebnicích primárního vzdělávání. In Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV „Kam směřuje současný pedagogický výzkum?“ Lbc 10

VYKOUKALOVÁ V., ČERNÁ, L., POHLUDKOVÁ, R.: Grafické znaky a symboly jako faktor ovlivňující čtenářské kompetence žáků. In Klíčové kompetence a jejich reflexe v přípravě učitelů primárního vzdělávání, sborník příspěvků. TU Liberec 2010. ISBN 978-80-7372-699-7. str. 196–205

VYKOUKALOVÁ, V. Graphics symbols in textbooks of primary-education, types and use reasons. In First class learning, first class teaching, first class teacher education: the primary of Early Years, Primary Education and ICT for future of Europe. Praha PedFUK 2010, ISBN 978-80-7290-430-3 

VYKOUKALOVÁ, V.: Typy položek didaktického testu, jejich pozitiva a negativa při výzkumu porozumění sémantickému obsahu neznámých slov v lidových písních u žáků. (BiblU_sbornik Michek, S., Fuglík, V. (ed.) Kvalita vzdělávání v reflexi pedagogických teorií a výzkumů. Praha PedFUK 2009, s. 10-19. ISBN 978-80-7290-400-6 (tištěná verze)

VYKOUKALOVÁ, V.: Odraz požadavků kurikulární reformy při přípravě studijních materiálů. (BiblU_ sbornik Nelešovská, A. a kol. (ed.): Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky, Olomouc 2009, s. 64-67. ISBN 978-80-7220-315-4 (tištěná verze) (sborník z konference s mezinárodní účastí, UPOL Olomouc 2. 4. 09)

VYKOUKALOVÁ, V.: Rozvoj tvořivosti žáků při vyvozování původu názvu jmen. (In Sborník příspěvků mezinárodní konference „Tvořivost učitele v primárním vzdělávání“, TUL 2008, s. 225-228) ISBN 978-80-7372-422-1

Základy nauk o hláskách, lexikologie, slovotvorba, morfologie, syntax, stylistika a didaktika českého jazyka v oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ denního i kombinovaného studia, Souhrn jazykových disciplín v programu Rozšiřující studium pro 1. stupeň

© Technická univerzita v Liberci - Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Katedra primárního vzdělávání