Témata závěrečných prací
Doc. RNDr. Petr Anděl, CSc.
DP:
- Využití školní zahrady a krajiny v okolí školy ve výuce na 1. stupni ZŠ.
- Výukové projekty pro žáky 1. stupně ZŠ zaměřené na aktuální problémy ochrany životního prostředí (ochrana biodiverzity, fragmentace krajiny, ochrana vod, klimatické změny aj.).
- Rozvoj celostního vzdělávání na 1. stupni ZŠ (mezipředmětové vztahy).
BP:
- Využití zahrady a blízkého okolí MŠ při vzdělávání dětí v MŠ.
- Využití pěstování a pozorování rostlin při vzdělávání dětí v MŠ.
- Vzdělávací projekty pro děti MŠ zaměřené na méně známé druhy našich živočichů (plch lesní, rejsek obecný, drozd kvíčala, mlok skvrnitý, netopýři aj.).
Mgr. Jindřich Bernt
DP:
- Strašidelné příběhy pro děti v literární výchově
- Detektivní příběhy pro děti v literární výchově
- Fantasy v literatuře pro děti a mládež
- Kontroverzní a tabuizovaná témata v literatuře pro děti a mládež
prof. PaedDr. Jiří Holubec, Ph.D.
- Hudební teorie ve výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ.
- Sborový zpěv na 1. stupni ZŠ.
- Instrumentální činnosti v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ.
PhDr. Jana Johnová, Ph.D.
- Využití literárních textů ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
- Netradiční práce s literárním textem v MŠ (ZŠ)
- Grafomotorika (v MŠ i ZŠ) – upřesnění tématu na základě osobní konzultace
- Začlenění metod dramatické výchovy do vzdělávání na 1. stupni ZŠ.
- Vlastní téma (MŠ i ZŠ)
MgA. Jana Konvalinková, Ph.D. (KPV)
DP:
- Nácvik písní tvořivě se vztahem na mezipředmětové vztahy
- Metodika a využití Orffových nástrojů (i zvonkoher a xylofon), Boomwhackerů i kláves na 1. st. ZŠ
- Abeceda ve zvuku a pohybu, artikulační a dechová cvičení - základ pro čtení, mluvený projev a zpěv i pro zařazení do mezipředmětových vztahů
- Poslechové činnosti na 1st. ZŠ a jejich využití v celé šíři výuky
- Vokální projev a poslechové činnosti a grafomotorické aktivity s vazbou mezipředmětové vztahy
BP:
- Nácvik písní tvořivě se vztahem k vzdělávácím tématům v MŠ
- Metodika a využití Orffových nástrojů v MŠ
- Abeceda ve zvuku a pohybu, artikulační a dechová cvičení - základ pro mluvený projev a zpěv s prolnutím do všech vzdělávacích témat v MŠ
- Vokální projev a poslechové činnosti a grafomotorické aktivity
MgA. Adriana Kubištová Máčiková, Ph.D.
- Dramatická výchova a její začlenění do výuky (ZŠ, MŠ)
- Dramatická výchova a její využití v různých předmětech
- Tvorba dramatického tvaru na 1. stupni ZŠ
- Mluvený projev dětí, veřejné vystupování, práce s uměleckým textem
- Vlastní téma týkající se improvizace, herecké práce a návštěvy kulturních zařízení
PhDr. Vladimír Novotný, Ph.D.
- Kreativita při hodině HV na 1. stupni ZŠ.
- Komorní hudba na 1. stupni ZŠ.
- Hra na kytaru.
- Doprovody písní.
Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D.
DP:
- Současné umění jako inspirace integrovaných úloh na 1. stupni ZŠ.
- Umělá inteligence jako spolutvůrce ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
- Genderová vyváženost ve výtvarné výchově - didaktické aspekty.
BP:
- Práce s chybou v tvořivých činnostech v MŠ.
- Formativní hodnocení ve výtvarných činnostech v MŠ.
- Kooperativní tvořivé činnosti v MŠ.
Mgr. Tomáš Pospíšil
- Aktivní vokální projev žáka jako součást hudebně výchovného procesu ve škole
- Vývoj pěveckých návyků a dovednosti na 1. stupni ZŠ
- Tvořivá intonace a její integrace do školní hudební výchovy
- Zpěv a poslech hudby v mateřské škole a jeho význam pro rozvoj hudebnosti dítěte
RNDr. Dominik Rubáš, Ph.D.
- Terénní výuka
- Environmentální výchova
- Místně zakotvené učení
- Regionální princip ve vzdělávání
- Výzkum vztahu k místu, k přírodě
Mgr.A. Lucrezia Škaloudová Puchmajerová, Ph.D. (KPV)
- Plošné výtvarné techniky na 1.st ZŠ / MŠ.
- Barva jako základní element malířského projevu.
- Světlo, linie či plocha ve výtvarné tvorbě na 1. st ZŠ /v MŠ.
- Uplatnění příběhu (pohádky) ve výtvarné výchově.
Doc. Vladimír Šavel
DP:
- Ex libris a jeho místo ve výtvarné výchově na 1. st. ZŠ.
- Přípravné grafické techniky na 1. st. ZŠ.
BP:
- Ex libris a jeho místo ve výtvarné výchově v MŠ.
- Přípravné grafické techniky v MŠ.
PhDr. Hana Valešová, Ph.D.
- Lettrismus jako inspirace pro plánování výtvarných úkolů na 1. stupni ZŠ.
- Školní rok ve výtvarné výchově – soubor výtvarných úkolů pro konkrétní ročník.
- Kombinované techniky ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
- Přírodní materiály ve výtvarné a pracovní výchově na 1. stupni ZŠ.
Mgr. Vilém Valkoun
- Využití elektronických klávesových nástrojů (keyboard nebo digitální klavír) ve výuce 1. stupně ZŠ
- Možnosti využití vícehlasého zpěvu ve výuce na prvním stupni ZŠ
- Klavír a jeho klávesnice jako názorná didaktická pomůcka při výuce teorie hudební nauky
- Klavír jako nepostradatelný nástroj při nácviku sborového zpěvu
PhDr. Věra Vykoukalová, Ph.D.
DP:
- Metody RWCT a jejich modifikace ve výuce žáků 1. stupně ZŠ
- Komunikační charakter výuky jazyka na 1. stupni ZŠ
- Využití uvolněných úloh výzkumu PIRLS ve výuce žáků 1. stupně ZŠ
- Prvky nonsensu v literatuře pro děti a jejich využití ve výuce.
- Tabuizovaná témata v literatuře pro děti a mládež
BP:
- Čtenářské strategie v MŠ
- Možnosti rozvoje komunikace a sdílení v MŠ
- Pohádka jako didaktický materiál v MŠ