Bakalářské a diplomové práce
- Pokyny pro zadávání závěrečné práce
- Pokyny pro zpracování závěrečné práce
- Pokyny pro odevzdání závěrečné práce
Termíny zadávání
- ZADÁNÍ BP (MŠ ve druhém ročníku) – odevzdat 2 semestry před předpokládaným termínem obhajoby (tzn. v dubnu pro předpokládané odevzdání práce v květnu následujícího kalendářního roku).
- ZADÁNÍ DP (1. ST ZŠ ve čtvrtém ročníku) – odevzdat 3 semestry před předpokládaným ukončením studia (tzn. v listopadu pro předpokládané odevzdání práce v květnu následujícího kalendářního roku).
- ZADÁNÍ ZP (R1ST) – kdykoli po dohodě s vedoucím práce, nejpozději ve 3. semestru studia.
Přesné termíny odevzdání podkladu pro zadání DP/BP v AK 2024/2025 naleznete v Aktualitách webu KPV.
Postup při zadávání
- Osobní konzultace s vedoucím práce.
- Vyplnění formuláře v IS STAG „Podklad pro zadání diplomové/bakalářské práce studenta“. Pozor na následující:
- Pracoviště – volíte katedru, ze které je vedoucí práce.
- Název tématu v ČJ a AJ.
- Zásady pro vypracování – uvádíte cíl práce, požadavky, metody (pokud bude práce obsahovat nějaké šetření).
Příklad:
Cíl: Vytvořit výchovně vzdělávací program, zaměřený na postoje a hodnoty žáků, s využitím metod dramatické výchovy. Ověřit program v praxi.
Metody: anketa, strukturovaný rozhovor.
Požadavky: studium odborné literatury, výběr literárních textů pro žáky 1. stupně, sestavení programu, vyhodnocení výsledků při jeho ověřování.
Literatura: 5 - 6 titulů v abecedním pořadí dle citační normy: ČSN ISO 690:2011 (nutné upřesnit s vedoucím práce).
- Student konzultuje řádně vyplněný formulář "Podklad pro zadání diplomové/bakalářské práce studenta" se svým vedoucím práce.
- V případě potřeby student opraví/doplní dle pokynů vedoucího práce formulář v IS STAG.
- Student musí po dokončení vyplnění formuláře téma označit jako dopracované (uložit)!
- Dále je nutné vytisknout formulář, doručit vedoucímu práce k podpisu.
- Formulář poté zašle student v elektronické podobě na sekretariát KPV, a to i v případě, že práci zadává na jiné katedře.
- Student naváže komunikaci s vedoucím práce.
- V průběhu zpracování BP/DP studující průběžně konzultuje a informuje vedoucího práce o dílčích krocích a postupu práce.
- Po dokončení BP/DP je nutné konzultovat možnost jejího odevzdání s vedoucím práce!
- Pro typografickou úpravu prací a pro používání citačního aparátu platí závazná pravidla stanovená pro katedru, na které je práce obhajována, a která jsou uvedena v elektronickém kurzu Průvodce studenta FP tvorbou závěrečné práce (Moodle kurz). https://elearning.fp.tul.cz/course/view.php?id=856 (odkaz vede přes přihlášení Liane, pokud již nejste přihlášeni).
Odevzdání BP/DP na KPV
Student odevzdává BP/DP v daném termínu on-line formou podle pokynů na stránkách studijního oddělení: https://www.fp.tul.cz/student/zaverecne-prace
Kromě odevzdání elektronické podoby Vaší BP/DP je třeba odevzdat 1 výtisk BP/DP na sekretariát KPV (práce může být vytištěna oboustranně, svázána v kroužkové vazbě či jinak). Termín odevzdání tištěné práce je shodný s termínem odevzdání BP/DP do STAGu viz harmonogram závěrečného roku studia. Po úspěšném složení zkoušky se práce vracejí.
Témata závěrečných prací
- Školní naučné stezky ve výuce.
- Problematika fragmentace krajiny ve výuce na 1. stupni ZŠ.
- Problematika evropské soustavy Natura 2000 ve výuce na 1. stupni ZŠ.
- Rozvoj mezipředmětových vztahů v přírodovědě.
- Strategie udržitelného rozvoje ve výuce na 1. stupni ZŠ
- Výukové projekty zaměřené na ochranářsky cenné biotopy.
- Přírodovědná pozorování a experimenty ve výuce.
- Literatura pro děti a mládež a
- Pohádky lidové a autorské
- Implementace dramatické výchovy do různých předmětů na 1. stupni ZŠ
- Využití dramatické výchovy při práci s literárním textem (v MŠ i ZŠ)
- Grafomotorika (v MŠ i ZŠ) – upřesnění tématu na základě osobní konzultace
- Rozvoj čtenářské gramotnosti ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
- Vlastní téma
- Hudebně - pohybové aktivity v mezipředmětových vztazích na 1. stupni ZŠ
- Alternativní pedagogické směry a hudební výchova v nich
- Hudba a hudební prvky v průřezových tématech 1. stupně ZŠ
- Hudba a hudební prvky v mezipředmětových vztazích na 1. stupni ZŠ
- Hudba a hudební prvky spojené s grafomotorikou
- Narativní teorie v umění a její edukační potenciál
- Postprodukce ve výtvarné výchově
- Reflektivní aktivity ve výtvarné výchově
- Přírodní formy v umění
- Narace v interpretaci výtvarného umění
- Dramatika ve výtvarné výchově
- Využit školní zahrady ve výtvarné výchově a pracovních činnostech
- Pracovní činnosti mimo školní třídu
- Grafická tvorba na 1. stupni ZŠ / v MŠ
- Barva jako součást výtvarného projevu / Hrátky s barvou v MŠ
- Krajina v dětském výtvarném projevu
- Kresba, její možnosti a kombinace s jinými technikami
- Lidové tradice ve výtvarných činnostech
- Ornament (české, evropské či mimoevropské kultury) jako východisko pro výtvarnou tvorbu
- Figurální námět (lidé, zvířata) v plošné výtvarné tvorbě
- Výtvarné vyjadřovací prostředky plošné tvorby
- Vlastní téma
- Přípravné grafické techniky na 1. stupni ZŠ
- Ex libris na 1. stupni ZŠ
- Téma dle individuální dohody
- Lidový ornament jako inspirace pro plánování výtvarných úkolů.
- Výtvarné hry s papírem - soubor krátkých tvořivých aktivit pro
MŠ/žáky 1. stupně ZŠ. - Současné výtvarné umění jako východisko k tvořivým aktivitám.
- Fotografie ve výtvarných úkolech pro žáky 1. stupně ZŠ.
- Prostorová tvorba ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
- Využití elektronických klávesových nástrojů (keyboard nebo digitální klavír) ve výuce 1. stupně ZŠ
- Možnosti využití vícehlasého zpěvu ve výuce na prvním stupni ZŠ
- Klavír a jeho klávesnice jako názorná didaktická pomůcka při výuce teorie hudební nauky
- Klavír jako nepostradatelný nástroj při nácviku sborového zpěvu
- Rozvoj komunikačních dovedností u žáků 1. stupně ZŠ / u dětí předškolního věku.
- Rozvoj písemného projevu u žáků 1. stupně ZŠ.
- Podpora porozumění textu se zaměřením na… (výběr jednoho hlediska, např. čtenářské strategie, netradiční metody, problémové úlohy, literární text, analýza učebnic…).
- Mezinárodní srovnávací výzkumy čtenářské gramotnosti.
- Rozvoj profesních kompetencí studentů učitelství.
- Text jako prostředek osobnostního rozvoje žáka / dítěte.
- Práce s literárním textem v MŠ / na 1. stupni ZŠ.
Ukázky závěrečných prací
Tereza Kolátorová
Valerie Fojtová
Petra Nohejlová (Chocholáčová)
Kateřina Šulc (Fantová)