Skip to main content

Bakalářské a diplomové práce

  • Termíny zadávání

    • ZADÁNÍ BP (MŠ ve druhém ročníku) – odevzdat 2 semestry před předpokládaným termínem obhajoby (tzn. v dubnu pro předpokládané odevzdání práce v květnu následujícího kalendářního roku).
    • ZADÁNÍ DP (1. ST ZŠ ve čtvrtém ročníku) – odevzdat 3 semestry před předpokládaným ukončením studia (tzn. v listopadu pro předpokládané odevzdání práce v květnu následujícího kalendářního roku).
    • ZADÁNÍ ZP (R1ST) – kdykoli po dohodě s vedoucím práce, nejpozději ve 3. semestru studia.

    TERMÍN pro zadání práce do Stagu:  ZS 2020/2021:  do 13. listopadu 2020

    Postup při zadávání

    1. Osobní konzultace s vedoucím práce.
    2. Vyplnění formuláře v IS STAG „Podklad pro zadání diplomové/bakalářské práce studenta“. Pozor na následující:
      • Pracoviště – volíte katedru, ze které je vedoucí práce.
      • Název tématu v ČJ a AJ.
      • Zásady pro vypracování – uvádíte cíl práce, požadavky, metody (pokud bude práce obsahovat nějaké šetření).

        Příklad:
        Cíl: Vytvořit výchovně vzdělávací program, zaměřený na postoje a hodnoty žáků, s využitím metod dramatické výchovy. Ověřit program v praxi.
        Metody: anketa, strukturovaný rozhovor.
        Požadavky: studium odborné literatury, výběr literárních textů pro žáky 1. stupně, sestavení programu, vyhodnocení výsledků při jeho ověřování.
        Literatura: 5 - 6 titulů v abecedním pořadí dle citační normy: ČSN ISO 690:2011 (nutné upřesnit s vedoucím práce).

    3. Student konzultuje řádně vyplněný formulář "Podklad pro zadání diplomové/bakalářské/závěrečné práce studenta" se svým vedoucím práce.
    4. V případě potřeby student opraví/doplní dle pokynů vedoucího práce formulář v IS STAG.
    5. Student musí po dokončení vyplnění formuláře téma označit jako dopracované (uložit)!
    6. Dále je nutné vytisknout formulář, doručit vedoucímu práce k podpisu.
    7. Podepsaný formulář doručí student na sekretariát KPV! A to i v případě, že práci zadává na jiné katedře.
    1. Student naváže komunikaci s vedoucím práce.
    2. V průběhu zpracování BP/DP/ZP studující průběžně konzultuje a informuje vedoucího práce o dílčích krocích a postupu práce.
    3. Po dokončení BP/DP/ZP je nutné konzultovat možnost jejího odevzdání s vedoucím práce! (Není možné odevzdávat bez předchozí závěrečné kontroly vedoucím práce a bez jeho souhlasu.)
    4. Pro typografickou úpravu prací a pro používání citačního aparátu platí závazná pravidla stanovená pro katedru, na které je práce obhajována, a která jsou uvedena v elektronickém kurzu Průvodce studenta FP tvorbou závěrečné práce (Moodle kurz). https://elearning.fp.tul.cz/course/view.php?id=856 (odkaz vede přes přihlášení Liane, pokud již nejste přihlášeni).
  • on-line formou

    Student odevzdává BP/DP/ZP v daném termínu podle pokynů na stránkách studijního oddělení: https://www.fp.tul.cz/student/zaverecne-prace

Témata závěrečných prací

    • Školní naučné stezky ve výuce.
    • Problematika fragmentace krajiny ve výuce na 1. stupni ZŠ.
    • Problematika evropské soustavy Natura 2000 ve výuce na 1. stupni ZŠ.
    • Rozvoj mezipředmětových vztahů v přírodovědě.
    • Strategie udržitelného rozvoje ve výuce na 1. stupni ZŠ
    • Výukové projekty zaměřené na ochranářsky cenné biotopy.
    • Přírodovědná pozorování a experimenty ve výuce.
    • Literatura pro děti a mládež a
    • Pohádky lidové a autorské
    • Využití ICT techniky formou zpracování digitální fotografie ve výtvarné tvorbě žáků MŠ
    • Výtvarné hry a experiment ve výtvarné tvorbě žáků MŠ
    • Integrace výtvarných a pracovních činností žáků MŠ
    • Implementace dramatické výchovy do různých předmětů na 1. stupni ZŠ
    • Využití dramatické výchovy při práci s literárním textem (v MŠ i ZŠ)
    • Grafomotorika (v MŠ i ZŠ) – upřesnění tématu na základě osobní konzultace
    • Rozvoj čtenářské gramotnosti ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
    • Vlastní téma
    • Hudebně - pohybové aktivity v mezipředmětových vztazích na 1. stupni ZŠ
    • Alternativní pedagogické směry a hudební výchova v nich
    • Hudba a hudební prvky v průřezových tématech 1. stupně ZŠ
    • Hudba a hudební prvky v mezipředmětových vztazích na 1. stupni ZŠ
    • Hudba a hudební prvky spojené s grafomotorikou
    • Hudebně-pohybové aktivity v preprimární pedagogice
    • Lidová slovesnost, hry a písně v prostředí MŠ
    • Roční svátky v říkadlech, písních, pohybových aktivitách, jako opora pro rozvoj osobnosti dítěte
    • Orffův instrumentář v preprimární pedagogice
    • Hudebně-instrumentální činnosti v MŠ
    • Vedení sboru v preprimární pedagogice
    • Hra na flétnu v preprimární pedagogice
    • Narativní teorie v umění a její edukační potenciál
    • Postprodukce ve výtvarné výchově
    • Reflektivní aktivity ve výtvarné výchově
    • Přírodní formy v umění
    • Narace v interpretaci výtvarného umění
    • Dramatika ve výtvarné výchově
    • Využit školní zahrady ve výtvarné výchově a pracovních činnostech
    • Pracovní činnosti mimo školní třídu
    • Hlasové dispozice dětí v mateřské škole (výzkum)
    • Zpěv v mateřské škole a jeho význam pro rozvoj hudebnosti dítěte
    • Prvky tvořivé intonace a jejich integrace do předškolní hudební výchovy
    • Hlasový projev žáků 1. stupně ZŠ (výzkum hlasových dispozic dětské populace)
    • Pěstování a upevňování pěveckých návyků a dovednosti na 1. stupni ZŠ
    • Vokální intonace jako součást hudebně výchovného procesu ve škole
    • Práce s vybranými poslechovými skladbami v hodině hudební výchovy
    • Grafická tvorba na 1. stupni ZŠ / v MŠ
    • Barva jako součást výtvarného projevu / Hrátky s barvou v MŠ
    • Krajina v dětském výtvarném projevu
    • Kresba, její možnosti a kombinace s jinými technikami
    • Lidové tradice ve výtvarných činnostech
    • Ornament (české, evropské či mimoevropské kultury) jako východisko pro výtvarnou tvorbu
    • Figurální námět (lidé, zvířata) v plošné výtvarné tvorbě
    • Výtvarné vyjadřovací prostředky plošné tvorby
    • Vlastní téma
    • Přípravné grafické techniky na 1. stupni ZŠ
    • Ex libris na 1. stupni ZŠ
    • Téma dle individuální dohody
    • Lidový ornament jako inspirace pro plánování výtvarných úkolů.
    • Výtvarné hry s papírem - soubor krátkých tvořivých aktivit pro
      MŠ/žáky 1. stupně ZŠ.
    • Současné výtvarné umění jako východisko k tvořivým aktivitám.
    • Fotografie ve výtvarných úkolech pro žáky 1. stupně ZŠ.
    • Prostorová tvorba ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
    • Využití elektronických klávesových nástrojů (keyboard nebo digitální klavír) ve výuce 1. stupně ZŠ
    • Možnosti využití vícehlasého zpěvu ve výuce na prvním stupni ZŠ
    • Klavír a jeho klávesnice jako názorná didaktická pomůcka při výuce teorie hudební nauky
    • Klavír jako nepostradatelný nástroj při nácviku sborového zpěvu
    • Rozvoj komunikačních dovedností u žáků 1. stupně ZŠ / u dětí předškolního věku.
    • Rozvoj písemného projevu u žáků 1. stupně ZŠ.
    • Podpora porozumění textu se zaměřením na… (výběr jednoho hlediska, např. čtenářské strategie, netradiční metody, problémové úlohy, literární text, analýza učebnic…).
    • Mezinárodní srovnávací výzkumy čtenářské gramotnosti.
    • Rozvoj profesních kompetencí studentů učitelství.
    • Text jako prostředek osobnostního rozvoje žáka / dítěte.
    • Práce s literárním textem v MŠ / na 1. stupni ZŠ.
    • Heterogenní a homogenní skupiny v předškolním vzdělávání
    • Vliv osobnosti učitelky mateřské školy na utváření postojů dětí
    • Vliv přirozené komunikace rodičů a dětí v běžných situacích na rozvoj poznávání dětí