Kontakt
budova P, 2.NP č.2042
+420 485 354 143
Konzultační hodiny
ST - 9:45-10:30 (první KH od 9. 10., ale 23. 10. a 6. 11. se nekonají)
dále je možné PO - ČT na základě předchozí domluvy.
-
Výuka
Prvopočáteční čtení a psaní,
Didaktika prvouky,
Základy dramatické a divadelní tvorby,
Dramatická výchova,
Didaktika dramatické výchovy,
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti,
předměty pedagogické praxe pro MŠ. -
Publikace
Článek v odborném periodiku- JOHNOVÁ, J. a ANDĚL, P., 2024. Didaktika prvopočátečního psaní v kontextu vstupních dovedností a postojů studentů prvních ročníků. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. ISSN 2533-7882.
- JOHNOVÁ, J., ANDĚL, P. a VYKOUKALOVÁ, V., 2019. Analýza slovní zásoby žáků 2. ročníku ZŠ jako podklad pro rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním vzdělávání. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 3(2/2019), 91-115. ISSN 2533-7882.
- JOHNOVÁ, J., 2019. Výzkumná sonda do stavu grafomotorické přípravy dětí předškolního věku. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 3(2/2019), 47-71. ISSN 2533-7882.
Ostatní kniha (učebnice, skriptum, popularizační...)- JOHNOVÁ, J., 2021. Emoční a komunikační rozvoj dítěte v MŠ. 1. vyd. Liberec: TUL. ISBN 978-80-7494-590-8.
- JOHNOVÁ, J., 2021. Učíme děti v 1. ročníku, 1. díl. Didaktika čtení. 1. vyd. Liberec: ISBN 978-80-7494-567-0.
- JOHNOVÁ, J., 2018. Předškoláci ve škole. 1. vyd. Liberec: Dialog. ISBN 978-80-7424-106-2.
Ostatní příspěvek ve sborníku- JOHNOVÁ, J., 2019. PŘÍPRAVA DĚTÍ V MŠ PRO SPRÁVNÉ DRŽENÍ PSACÍ POTŘEBY. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7603-125-8.
-
Profesní životopis
Vzdělání
- 1982–1986 UK Praha, Pedagogická fakulta, učitelství pro 1. stupeň ZŠ
- 2001–2004 UK Praha, Pedagogická fakulta, specializační studium výchovného poradenství
- 2008–2011 UK Praha, Pedagogická fakulta, doktorské studium
- 2012– UK Praha, Pedagogická fakulta, státní rigorózní zkouška
Praxe
- 1986–2007 učitelka 1. stupně ZŠ
- výchovný poradce
- koordinátor ŠVP
- výuka dramatické výchovy na 2. stupni ZŠ
- od r. 2007 TU Liberec, Fakulta pedagogická - odborný asistent (KPV, KPP, CPP)
- od r. 2010 – členka městského zastupitelstva v obci Český Dub a předsedkyně finanční komise
- od r. 2005 - lektorská činnost
- od r. 2010 odborný garant projektu: „Jak správně psát“. Dostupné na http://www.jak-spravne-psat.cz/
-
Aktuálně vedené práce
- Tomsová Adéla | diplomová práce | 20.4.2023
Současné edukační materiály pro výuku prvopočátečního čtení v 1. ročníku základní školy - Šenberková Kateřina | diplomová práce | 20.4.2023
Literární program s multikulturní tematikou pro žáky 1. stupně ZŠ - Čápová Alena | závěrečná práce | 20.1.2023
Knihy pro společnou četbu žáků na 1. stupni ZŠ
Obhájené práceBakalářské práce- Brokenická Michaela | bakalářská práce | 22.4.2024
Literární program zaměřený na emoce a zlozvyky dětí v mateřské škole - Folková Denisa | bakalářská práce | 16.4.2024
Jazykový program zaměřený na rozvoj slovní zásoby dětí v MŠ - Horáková Michaela | bakalářská práce | 24.4.2023
Literárně-grafomotorický program pro děti předškolního věku - Janoušová Michaela | bakalářská práce | 6.12.2022
Úchop psací potřeby dětmi v mateřské škole - Kratochvílová Marie | bakalářská práce | 25.4.2022
Literární program zaměřený na přiblížení lidových tradic, zvyků a pranostik dětem předškolního věku - Bacharová Markéta | bakalářská práce | 5.5.2021
Využití dramatické výchovy v mateřské škole - Bursová Petra | bakalářská práce | 20.5.2020
Práce s pohádkou v mateřské škole - Matoušová Pavlína | bakalářská práce | 11.4.2019
Didaktické postupy a pomůcky pro rozvoj grafomotoriky v mateřské škole - Richterová Martina | bakalářská práce | 10.4.2019
Příprava dětí v MŠ pro správné držení psací potřeby - Kunertová Nikola | bakalářská práce | 25.4.2018
Práce s literárními texty v mateřské škole na témata "Jaro" a "Podzim" - Ludvíková Jana | bakalářská práce | 25.4.2018
Literárně-dramatická výchova v programu "Učíme se pohádkami" pro mateřskou školu - Kubínová Lenka | bakalářská práce | 29.6.2012
Divadelní kroužek jako prostředek mimoškolní výchovy - Šteflová Kristina | bakalářská práce | 21.6.2011
Problematika trávení volného času neslyšícími žáky prvního stupně - Exnerová Květoslava | bakalářská práce | 10.12.2009
Vliv dramatické výchovy na celkové formování osobnosti dítěte - Sakařová Michaela | bakalářská práce | 11.5.2009
Rozvoj osobnosti nekomunikativních dětí mladšího školního věku a dětí s ADHD pomocí dramatické výchovy
Diplomové práce- Votavová Adéla | diplomová práce | 21.6.2024
Úchop psací potřeby a jeho možná náprava na počátku školní docházky - Fialová Tereza | diplomová práce | 24.4.2024
Literární program na rozvoj čtenářství pro 1. stupeň základní školy - Šedivá Jana | diplomová práce | 22.4.2024
Možnosti zapojení metod dramatické výchovy ve výuce v 1. období ZŠ jako prostředku rozvoje osobnosti a sociálních dovedností - Červenková Blanka | diplomová práce | 27.4.2023
Využití bajky při výuce čtení v 1. a 2. ročníku ZŠ - Jakouběová Lenka | diplomová práce | 26.4.2023
Tvorba výtvarného programu v přípravném období v 1. ročníku základní školy - Ulmanová Andrea | diplomová práce | 26.4.2023
Písemný projev žáků a držení psací potřeby v průběhu výuky prvopočátečního psaní na ZŠ - Nedomová Nikola | diplomová práce | 26.4.2023
Sledování vývoje držení psací potřeby žáků v 1. ročníku základní školy - Poláková Barbora | diplomová práce | 20.4.2023
Multikulturní výchova v hodinách literární výchovy v 2. období 1. stupně ZŠ - Bošová Gabriela | diplomová práce | 19.4.2023
Program pro vybrané obtížné učivo českého jazyka na 1. stupni základní školy - Linková Daniela | diplomová práce | 6.12.2022
Práce s vybraným textem v literární výchově na prvním stupni základní školy - Čermáková Kateřina | diplomová práce | 26.4.2022
Přípravný grafomotorický program pro úspěšné psaní v 1. ročníku ZŠ - Syrovátková Jana | diplomová práce | 25.4.2022
Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím programu Kačenčina pohádková říše - Sádková Veronika | diplomová práce | 9.4.2021
Využití metod dramatické výchovy při práci s literárním textem na 1. stupni ZŠ - Hellerová Tereza | diplomová práce | 28.4.2020
Výuková videa ve vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět" v 1.-3. ročníku ZŠ - Vojířová Iveta | diplomová práce | 10.4.2019
Program pro rozvoj grafomotoriky a jeho aplikace v MŠ - Kubálková Kateřina | diplomová práce | 10.12.2018
Praktické činnosti ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět - Vavřichová Lucie | diplomová práce | 16.4.2018
Sledování vývoje grafomotoriky u vybrané skupiny dětí - Zejmonová Eliška | diplomová práce | 16.4.2018
Využití výukových karet ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět ve 3. ročníku základní školy - Rezlerová Lenka | diplomová práce | 2.5.2017
Výuka psaní leváků na 1. stupni ZŠ - Nosková Kateřina | diplomová práce | 21.4.2017
Možné problémy dětí v prvopočátečním čtení a psaní - Arnoštová Adéla | diplomová práce | 5.4.2017
Výukové prezentace ve vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět" v 1.-3. ročníku ZŠ - Vondrová Kateřina | diplomová práce | 19.12.2016
Písanky jako edukační médium na 1. stupni základní školy - Knapová Lucie | diplomová práce | 6.5.2016
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti u žáků 1. ročníku základní školy ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět - Kohoutová Hana | diplomová práce | 29.4.2016
Výukové metody pro dlouhodobé osvojení učiva u žáků na 1. stupni ZŠ - Švermová Michaela | diplomová práce | 28.4.2015
Tématický okruh "Lidé a čas" v 1. období výuky vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět" - Sotonová Jaroslava | diplomová práce | 24.4.2015
Využití psacích per a rollerů na 1. stupni základní školy - Humlová Lucie | diplomová práce | 24.4.2015
Rozvoj čtenářské gramotnosti ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět - Kubínová Lenka | diplomová práce | 27.6.2014
Dramatický kroužek jako možná náplň volného času dětí mladšího školního věku - Filipová Markéta | diplomová práce | 24.4.2014
Využití interaktivní tabule ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět na ZŠ - Poncarová Zuzana | diplomová práce | 23.4.2014
Výuka prvopočátečního psaní z pohledu učitelů primárního vzdělávání - Krákorová Hana | diplomová práce | 17.4.2014
Využití metod dramatické výchovy při výuce osobnostní a sociální výchovy na 1. stupni ZŠ - Voborníková Eva | diplomová práce | 19.12.2013
Výuka vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. období na malotřídní škole - Tejnská Dana | diplomová práce | 18.4.2013
Multikulturní výchova ve vzdělávacím procesu na 1.stupni ZŠ - Kouklíková Lucie | diplomová práce | 25.4.2012
Očekávané výstupy dramatické výchovy v primárním vzdělávání - Smolová Pavla | diplomová práce | 20.4.2012
Metody dramatické výchovy v primárním vzdělávání - Černá Lucie | diplomová práce | 20.4.2012
Comenia Script jako nová podoba písma ve výuce prvopočátečního psaní - Víznerová Adéla | diplomová práce | 24.6.2011
Přístup pedagogů českého jazyka na 2. stupni základní školy k reedukaci žáků s SPU - Krafková Lucie | diplomová práce | 21.6.2010
Výchova demokratického občana na 1.stupni ZŠ - Šídová Hana | diplomová práce | 23.4.2010
Profese učitele z hlediska veřejného mínění - Dragounová Lenka | diplomová práce | 21.4.2010
Využití simulační hry "Pimp your Landscape" ve vyučovacím procesu v primárním vzdělávání - Humpolová Gabriela | diplomová práce | 19.4.2010
Projekt enviromentální výchovy s využitím simulační hry "Pimp your landscape" na 1. stupni ZŠ - Knesplová Petra | diplomová práce | 11.5.2009
Rozvoj čtenářské gramotnosti ve 2. ročníku ZŠ realizací programu: ,,Čtu si a poznávám svět``
- Tomsová Adéla | diplomová práce | 20.4.2023
-
Rozvrh
Akademický rok: 2024/2025Zimní semestrPondělí- KPV/PDPV (P-P204)
Didaktika prvouky | 14:20 - 15:55
Úterý- KPV/MPLI (P-P204)
Práce s literární předlohou | 10:40 - 12:15
Středa- KPV/MPCG (P-P204)
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti | 07:50 - 08:35 - KPV/MPCG (P-P204)
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti | 10:40 - 12:15
Pátek- KPV/VSRG (P-P204)
Seminář k rozvoji čtenářské gramotnosti | 08:50 - 14:05 - KPV/BLOK (P-P204)
Blokace učeben | 14:10 - 15:45 - KPV/R11CP (P-P204)
Prvopočáteční čtení a psaní | 16:00 - 18:35 - KPV/VHRY (P-P204)
Hry ve výuce | 08:50 - 14:05 - KPV/VHRY (P-P204)
Hry ve výuce | 14:20 - 17:45 - KPV/VSRG (P-P204)
Seminář k rozvoji čtenářské gramotnosti | 08:30 - 14:05 - KPV/R11CP (P-P204)
Prvopočáteční čtení a psaní | 14:20 - 18:35
Sobota- KPV/R1DRD (P-P204)
Dramatická výchova s didaktikou | 08:30 - 13:00 - KPV/R11CP (P-P204)
Prvopočáteční čtení a psaní | 13:00 - 14:45 - KPV/PDPV (P-P204)
Didaktika prvouky | 08:30 - 12:00 - KPV/PDPV (P-P204)
Didaktika prvouky | 12:00 - 15:30 - KPV/R1IKT (P-P204)
Informační a komunikační technologie | 08:30 - 15:30
Letní semestrPondělí- KPV/PDCP (P-P204)
Didaktika prvopočátečního čtení a psaní | 08:50 - 10:25 - KPV/MDJL (P-P204)
Didaktika jazykové a literární výchovy | 10:40 - 12:15 - KPV/MDJL (P-P204)
Didaktika jazykové a literární výchovy | 10:40 - 12:15 - KPV/MDJL (P-P204)
Didaktika jazykové a literární výchovy | 10:40 - 12:15 - KPV/MDJL (P-P204)
Didaktika jazykové a literární výchovy | 10:40 - 12:15
Úterý- KPV/PDPX (P-HV2)
Oborová didaktika v praxi | 08:50 - 14:05 - KPV/PX1-M (P-P204)
Průběžná praxe v MŠ | 08:50 - 14:05
Čtvrtek- KPV/PDCP (P-P202)
Didaktika prvopočátečního čtení a psaní | 08:50 - 10:25
Pátek- KPV/PDCP (P-P204)
Didaktika prvopočátečního čtení a psaní | 14:20 - 17:45 - KPV/PDJV (P-P200)
Didaktika jazykové výchovy | 14:20 - 17:45 - KPV/PDPX (P-P204)
Oborová didaktika v praxi | 14:20 - 15:55
Sobota- KPV/PDCP (P-P204)
Didaktika prvopočátečního čtení a psaní | 08:50 - 14:05
- KPV/PDPV (P-P204)