Skip to main content

Grantová soutěž TUL

Grantová soutěž TUL

Finský model vzdělávání budoucích učitelů / Finnish model of teacher education / SGS / 2024-4477

Projekt se zaměřuje na analýzu finského modelu vzdělávání, země známé svým vysoce úspěšným vzdělávacím systémem. Hlavním cílem je poskytnout detailní přehled a porozumění modelu učitelské přípravy na konkrétní instituci vzdělávající budoucí učitele ve Finsku a jeho potenciální aplikovatelnosti a přínosů pro české školství. Projekt je řešen pod vedením dr. Veroniky Bačové. Doba řešení: 1. 2. 2024 – 31. 12. 2025

Geografická terénní výuka ve školách na Liberecku / Geographic Fieldwork Education in Schools in the Liberec Region / SGS / 2025-4531

Cílem projektu je zjistit, jak je terénní výuka implementována do výuky ve vzdělávacích oblastech Člověk a jeho svět a Geografie na základních školách Liberecka. Projekt se zaměřuje na podporu 4. cíle vzdělávání pro udržitelný rozvoj (UNESCO, 2017) a na strategické cíle k podpoře terénní výuky v dokumentu Strategie 2030+ (MŠMT, 2020). Výzkum je rovněž relevantní v kontextu aktuálně revidovaného RVP ZV (NPI, 2025). Projektový tým vede dr. Dominik Rubáš. Doba řešení projektu je 1. 2. 2025 – 31. 12. 2026

Analýza výuky regionálních dějin  / Analysis of regional history education / SGS / 2025-4547

Cíl projektu spočívá v analýze obsahu a cílů výuky v kontextu edukačního procesu v Československu a soudobé České republice. Základem projektu je výzkum závazných kurikulárních dokumentů - především učebních plánů, osnov, později pak rámcových vzdělávacích programů a vybraných odborných publikací na dané téma. Projekt řeší doktorand mgr. Matyáš Fizek, doba řešení: 1. 2. 2025 – 31. 12. 2026

tul-napis.png

  • Přečteno: 61